Certificatul privind atestarea impozitului platit de nerezidenti

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

Art. 232 din Codul fiscal prevede ca orice nerezident poate depune o cerere la organul fiscal competent, prin care va solicita eliberarea certificatului de atestare a impozitului plătit către bugetul de stat iar organul fiscal competent are obligația de a elibera certificatul de atestare a impozitului plătit de nerezidenți.

Forma cererii și a certificatului de atestare a impozitului plătit de nerezident, precum și condițiile de depunere, respectiv de eliberare se stabilesc prin norme.

Modelul cererii este prezentat in anexa 9 din Ordinul ministrului finantelor publice nr 583 / 2016 .

Pentru a se elibera “Certificatul privind atestarea impozitului plătit în România de persoane juridice străine“, se anexează la cererea pentru eliberarea certificatului, copii ale documentelor prin care se face dovada realizării venitului şi a plăţii impozitului datorat de persoana juridică străină, solicitate de organele fiscale (de exemplu, facturi, contracte, dispoziţii de plată valutare externe, ordine de plată a impozitelor şi alte documente care pot fi utile organului fiscal pentru atestarea impozitului plătit în România de persoanele juridice străine).

În situaţia în care s-au aplicat prevederile convenţiei de evitare a dublei impuneri, se va anexa şi copia legalizată a certificatului de rezidenţă fiscală al persoanei juridice străine, însoţită de o traducere autorizată în limba română.



Articole similare

Comentariul tau aici